Pychotka

Hey kochani ! 
To już ostatnie dni przed świętami i szczerze mówiąc zupełnie tego nie czuje. Mój cały czas zajmuje nauka przed egzaminami, które też niestety coraz bliżej.. Sama nie wiem czy czuję strach i czy w ogóle powinnam się bać. Z jednej strony chcę mieć to za sobą , a z drugiej nie chcę ich pisać. Jakby nie było trochę od tego zależy moja przyszłość, co uważam za głupotę bo mam dopiero 16 lat. 
No dobra ,ale tytuł posta mówi o czymś innym niż nauka, a więc mam dla Was przepis na pyszne (dość słodkie) ciasto. Przepis dostałam od cioci, która robiła to już kilka razy , ja natomiast po raz pierwszy. Jest to pychotka. Ciasto zrobiłam dzisiaj , aby móc zawieść je do babci na święta. Dla zainteresowanych przepis i foto. 

Składniki: 
-duże opakowanie herbatników, 
-krem do karpatki ( do gotowania ), 
-puszka mleka skondensowanego,
-500 ml mleka,
-20 dag masła,
-500 ml śmietanki 30%,
-2 śnieżki,
-2 śmietan-fiksy,

Do dekoracji: 
Czekolada ( ewentualnie 2 łyżki wiórków kokosowych lub kakao )

Przygotowanie : 
1. Mleko w puszce gotujemy na masę krówkową ( ok 3 godziny na małym ogniu ) . Odstawiamy ( nie otwieramy puki mleko jest gorące ) .
2. Zagotowujemy 1/2 mleka . Resztę mieszamy z kremem do karpatki , aż proszek się rozpuści i wlewamy do gotującego się mleka. Chwilę gotujemy energicznie mieszając by nie powstały grudki. Gdy masa zgęstnieje zdejmujemy z ognia i odstawiamy do wystygnięcia . Następnie ucieramy z mlekiem, masłem na jednolity krem. 
3. Śmietankę wlewamy do wysokiego naczynia , wsypujemy śnieżki i ubijamy na sztywno . Pod koniec dodajemy śmietan-fiksy. Ubijamy. 
4. Na dnie blachy ( o wymiarach 25 x 35 cm ) wykładamy herbatniki i smarujemy ciepłą masą krówkową. Przykrywamy herbatnikami. Następnie wykładamy krem karpatkowy, herbatniki i na wierzch bitą śmietanę. Posypujemy startą czekoladą. 

Smacznego ! :) 

A u mnie wyszło to tak :
Bita śmietana. 

Masa karpatkowa. ( w czasie gotowania , przed dodaniem masła ) 

Całość. 

Jutro zabieram się za sernik czekoladowy z nutellą. Przepis oraz zdjęcia na pewno się tu znajdą. 
Pozdrawiam. K. 




Komentarze

  1. Ja również piszę egzaminy i tak jak Ty chciałbym mieć to za sobą :)
    Przepis chętnie wypróbuję :*

    http://pohika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Każdy komentarz to motywacja do dalszej pracy. Jeśli Ci się spodobało zostań na dłużej poprzez zaobserwowanie mojego bloga. Jeśli nie jesteś zadowolony z mojej pracy, chętnie wysłucham Twojej szczerej krytyki, lecz nie szukaj zaczepek na siłę i miejsca do hejtu. Pamiętaj, że jest to moja strona i prowadzę ją po swojemu.
Za każdy komentarz i obserwację bardzo dziękuję. Do zobaczenia przy kolejnym poście ♥

Popularne posty